LEVERANS OCH BETALNING

Allmänt

Vi levererar inom Sverige. För EU leverans kontakta oss.
Alla varor förblir Lidköpings Båtsnickeris egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Lidköpings Båtsnickeri förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Minsta beställningsbelopp som expedieras är 200 kr.
Skicka inga förskott. Vi kan inte ansvara för t.ex pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.
Lidköpings Båtsnickeri reserverar sig för eventuella ”tryckfel” på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
I priserna ingår moms med 25%.
Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss.

Leveransinformation

Vi skickar våra paket med DHL. Du får en sms-avisering när paketet finns att hämta hos närmaste postombud. Var noga med att uppge rätt mobilnummer. Normal leveranstid är 5-10 arbetsdagar under höst/vinter,  Vid vår/sommar kan vi ha upp till 10-15 arbetsdagar  beroende på arbetsbelastning, beställ i god tid.
DHL:s hantering brukar vara några dagar. Vissa produkter kan ha en längre leveranstid.
Du ska alltid få en orderbekräftelse på mail, om inte kontakta oss.

Betalningar

Fakturabetalning genom Klarna 14 dagar.
Swishbetalning, varorna skickas när vi ser att betalning är gjord.

Ej uthämtad vara

Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej uthämtat och debiteras automatiskt.

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken

Ångerrätt

Du har full ångerrätt 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden (och vi återbetalar inte våra fraktkostnader). Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig samtliga fraktkostnader samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.

Personuppgifter

Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av Lidköpings Båtsnickeri i egenskap av personuppgiftsansvarig.
Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. Lidköpings Båtsnickeri kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Force Majeure

Lidköpings Båtsnickeri är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.